ÅÅÅHHHHHH alltså att spendera morgonen med att sitta i telefonkö till först mvc och få ett mycket bajsigt bemötande som inte alls var så som vi avtalat. Och inte nog med det. Nu sitter jag i telefonkö igen till försäkringskassan och mitt samtal bara avslutas hela hela hela tiden pga många som ringer.

Bild 2015-10-16 kl. 10.33 Bild 2015-10-16 kl. 10.34 Bild 2015-10-16 kl. 10.34 #7 Detta bäddar inte bra inför när jag faktiskt kommer fram till försäkringskassan. Jag är redan grundsur och kommer vara så himla irri under samtalet. Blä. Detta är nog det värsta med att bli vuxen.

Update: HAHHAHAHAHHAHHAHHA nu har jag plats 279 i kön.

8 Comments on 3 härliga morgonbilder

  1. I feel ya Yrsa! Jag är sjukskriven nu och det är ett rent helvete att ha kontakter med fsk och vården… Internetkramar! Och grattis till krumelurerna i magen!!<3

  2. Håller med om att det kan vara jobbigt med myndigheter , men hallå var glada att vi ens bor i ett land som har sociala skyddsnät! Och det ska inte vara jättelätt att sjukskriva sig eller annat, det finns regler av en anledning och jag tycker det är bra .Jag har oftast haft väldigt trevliga handläggare tex hos csn och försäkringskassan, men jag har också själv eftresträvat efter att vara trevlig och tillmötesgående i kontakten med dem.Går man in med inställningen att det ” är ett helvete: ja vad tror du händer? och varsegoda att bli arga på mig om ni vill, jag tycker bara folk klagar för mycket.

    • Hej hopp jag håller ju med dig, jag är superglad att bo ett land som har sociala skyddsnät och så. Men det var ju precis därför jag blev irriterad på att jag först blev bemött på ett oproffsigt sätt hos mvc och sen inte ens kom fram till kön hos försäkringskassan utan samtalet bara avslutades för jag kände att jag skulle ha svårt att vara trevlig när jag sedan väl skulle komma fram. För jag vill ju, precis som du också uttrycker, vara trevlig i min kontakt med dom. Men det kasnke inte framgick av mitt inlägg pga frustration. Men som sagt. Jag vet hur det är att jobba i serviceyrken och hur otroligt mycket en trevlig kund kan göra och ger mig inte in med intentionen att vara otrevlig :))

  3. Hoj hoj, hoj hoj!
    Insidertips!! Om man mailar istället för att ringa, då måste dom svara inom 48 timmar. Plusplusplus, man har allt på ”papper”! Superduperskönt! Med vänlig hälsning, #hon.som.aldrig.någonsin.ringt.FSK.pga.telefonkö.från.hell.

    • Insidertips (eller icke-tips, beroende på hur en ser det!!) FK:s mål är att svara inom 48 timmar men när telefonkön är så lång så prioriteras mailen bort, du får alltså mer troligen svar ca. 5 dagar efter du skickat mailet :)))) plus att det är troligt att man inte kan svara på din fråga, eftersom e-post inte är en ”säker kanal” och därför kan inga frågor gällande enskilda ärenden besvaras. De provar dock att ringa upp dig en gång om du ändå skickar mail med frågor som inte är av generell karaktär. Bättre att ringa då, skulle jag säga! Oftast kan man välja att bli uppringd när det är din tur i kön, vilket ju är det bästa alternativet vid milslånga köer!!

      Lycka till!!

      /En som jobbat på Försäkringskassans kundtjänst hihi

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *