Hej hopp från andra sidan atlanten. Idag har vi haft vår tjugoandra dag här, och det har varit en av de kanske mest händelselösa dagarna hittills.

Det började med att vi gick upp vid åtta och skyndade oss på semestervis (alltså skyndade oss knappt alls..) ner till vår andra frukost i Montauk. Vi åt ju på ett pannkaksställe igår, så idag bestämde vi oss för att testa pannkaksstället som låg rakt över gatan. Vi åt bagel och bananpannkaka.

bild 1

Tomas utlåtande på pannkakorna var ”mjjjwwh”bild 2

Jag tyckte att de smakade lite för mycket färdigmix. Så vår sammanlagda bedömning var att gårdagens pankisar var bättre. Nu vet ni!

När vi skulle betala ville jag behålla pengarna för de var helt nya och raka och underbart hårda. Jag har en fäbless för nya helt oanvända pengar jag!

bild 3

Men jag är ju vuxen och resonlig. Så jag la ner pengarna på bordet och slet mig från dem till slut. Då gick vi tillbaka till rummet och packade och checkade ut från hotllet. Sedan gick vi ner på stranden och hängde där ända tills vårt tåg gick tillbaka mot nevvi. Det blåste väldigt mycket och vågorna var stoooora, och till en början var vi nästan ensamma på stranden. Se upp här kommer en bildbommmmmbbbb…

bild 2 bild 1 bild 5 bild 1 bild 2 bild 4 bild 5 bild 1 bild 3

Ja och sådär höll vi på och lekte i vattnet och jag låg och läste och Tomas tittade på vågorna. Typisk stranddag alltså.

När klockan slog halv två packade vi upp oss från sanden och tog den lilla promenaden tillbaka till tåget och så åkte vi hem igen. Och när vi efter ett rätt långt tag klev av tåget på ”vår” station så kändes det verkligen som att komma hem lite. Knäppt ändå att bara för att vi åkte bort lite till ett annat ställe är denna lägga hemma. Men så gör vi ju på kollo också. Åker på hajk för att komma ”hem” och plötsligt är utedass en skänk från ovan och de hårda sängarna mjuka som dun.

Jaja. Hemma i lägenheten mellanlandade vi mest lite snabbt för att sedan gå ut och äta middag på L’isola. Mysipysi. Med åska och blixtar över manhattan samtidigt som vi åt. Det var fint men också lite skrämmande tycker jag som inte gillar åska. Tomas åt en pizza som fick honom att brista ut i skönsång där på terrassen. Personalen försökte tysta honom och sa att han störde de andra gästerna, men han bara fortsatte sjunga om pizzans storhet. Knäppskalle.

bild 4

Jag åt en pasta med en massamassa ost i sig och valnötter och päron. MUMS!!!bild 5

Ja och det var det liksom. Efter detta gick vi hem, och nu mår jag lite illa och ska försöka krypa ihop i en sovboll. Häppåer!bild 4

Imorgon blir nog också en relativt lugn dag. Det enda vi har bestämt är en brunch vid två. Skönt med lite lugn nu när vi haft det så hetsigt de senaste två dygnen………….mvh hon som läst ut två böcker sedan resan till Montauk började.