Imorse ringde klockan åtta nollnoll och vi gick upp (nästan) på en gång! Vi var ute ur hotellrummet innan nio i alla fall och så tidigt har vi inte varit ute sedan typ första dagen, om ens då.

Vi bestämde oss för att börja med frukost på

Det var gött!

I morgon ska vi testa pannkaksstället tvärs över gatan därifrån. Sen får de vår dom.

Efter frukosten lånade vi cyklar från hotellet och gav oss ut på äventyr.

Vi hamnade i en nationalpark med en fantastisk utsikt!

Vi hittade dessutom en liten tant som ville fotografera oss. Den första bilden på oss samtidigt sedan vi gav oss ut på den här bröllopsresan liksom!

Sedan fortsatte vi längre in i skogen på smala och stökiga stigar.

Uppe på en topp såg vi något spännande som jag genast rusade framåt mot.
”Kom då!” ropade jag åt Yrsa, men fick inget svar. Jag vände om och hittade henne bökandes på marken eftersom ”jag har inte lika långa armar och ben som du faktiskt Tomas, det är svårt att dra cykeln blablabla…”

”Ryck upp dig”, svarade jag men ryckte sedan upp henne själv och så fortsatte vi moooooot… bunkern från andra världskriget!

Cykelturen fortsatte ett tag tills vi blev sjukt törstiga. Vi vände tillbaka och cyklade in till ett stall för att se om de kanske sålde vatten. Vi såg inget vatten, men Yrsa hittade ett par gulliga… mulåsnor?

Vi cyklade tillbaka till hotellet istället, svidande om och bestämde oss för att stega ner till stranden. Men först, smoothies!

Stranden var som vanligt ni vet, fantastisk liksom.

Och skitbra att sova på.

Att vara ”strandad” gör en hungrig så efter en snabb tillfixning på rummet gick vi ut på stan för att hitta något ställe att äta middag på.

Till slut valde vi ett ställe som hette Shagwong.

Det skulle vi inte ha gjort.

Efter att ha beställt tog det ungefär 40 minuter innan vi fick vår dricka. Maten, ja den skulle dröja ett tag till…

20-30 minuter senare fick vi äntligen mat. Ja, inte vår mat då. Yrsa fick något helt annat än det vi hade beställt och jag fick ingen lök på min burgare. Vi påpekade det här och Yrsas mat försvann och mycket snabbt kom rätt rätt ut. Tydligen hade servitören råkat ”ta fel tallrik”. Såsen som skulle ingå? Nej den var tyvärr slut. Woopsi!
Jag fick lite lök till burgaren, och maten smakade väl liksom helt okej för oss, men för att vara värd strul och en dryg timmes väntan ska det fan vara makalöst!

För första gången på resan var vi alltså missnöjda med ett restaurangbesök! Då har vi provat på det också. Våra bordsgrannar sade att det var den värsta restaurangupplevelsen de någonsin haft.

Så, är ni i Montauk, ät INTE på Shagwong. Otroligt ovärt.

Nu blir det lite Idol i sängen innan vi ska sova för att orka upp tidigt i morgon och klämma in frukost och strand innan tåget går tillbaka till Williamsburg!