Alltså jag skriver ju detta varje inlägg men alltså VAD tiden går!!!! Tjugo dagar nu här alltså. Och idag, dag 20, har vi spenderat med att åka till och vara i Montauk.

Vi bestämde oss för att inte åka superdupertidigt eftersom jag som bekant är morgontrött som en riktig tonåring. Så vid åtta gick vi upp och efter ett litet tag gick vi mot tunnelbanan som tog oss till Atlantic som tog oss till Jamaica som tog oss till Montauk. Det låter kanske lite jobbigt och meckigt med massa byten men det gick väldigt smooth.

Tomas var mycket pepp på slutmålet för resan (resandet i sig hatar både han och jag)

Och när vi satt på det sista tåget vi skulle vara på i några tre timmar var jag så pass avslappnad att jag också blev pepp.

Resten av resan läste jag och Tomas sov. Precis våra intresseområden!

Så efter den lilla resan kom vi fram till en dammig tågstation och vandrade med hjälp av gps mot havet och vårt hotell..vågavägrataxi-klubben. Det var en fin och rätt kort prommis så det var det värt.

När vi hittat vårt hotell efter ett besök i turistinformationen svidade vi SNABBT om och gick de 50 metrarna till stranden. Japp. Så nära bor vi! Vi ser havet. Mmhhmm. Bara så att ni vet. Ja i alla fall. Vi gick ner till vattnet och ignorerade våra kurrande magar och var där så länge vi bara pallade med vår hunger pga utebliven lunch. Och varsågoda här kommer BiLdReGn från stranden.

När jag var i vattnet och badade råkade jag missbedöma en vågs storlek och låg helt förnöjd på rumpan i liksom det djupare vattenbrynet och den bröts precis där jag låg, och jag sveptes med den som en liten liten fisk. Jag tumlade runt i saltet och stenarna och rev upp huden på min ena rumphalva och skrattade mentalt samtidigt för att det var så typiskt dåligt att ligga där vattnet bryts och bara se vågen komma utan att agera. Hehehe. Det måste ha sett kul ut. När jag kom upp hade jag ungefär en öken innanför min baddräkt.

Efter ett tag gick vi upp från stranden och mellanlandade lite hemma för att ordna oss lite inför en minst sagt välkommen middag. Min plattade frippa hade bytts ut mot en strandlockig.

Skit i det sa jag och gjorde en fläta i luggen och så gick vi ut på ”stan”. Där åt vi lobsterroll, drack öl och spatserade på den kvällsvackra stranden. Så fin dag och kväll

(Bildbomberna är för att jag bloggar från mobilen och det är enklare att lägga upp flera i stora svep, däremot kan det göra att ordningen i bomberna kan vara helt hejkonbejkon för de lägger sig lite som de vill. Ta det för vad det är, semester- och beachbloggning alltså).

Nu ska vi sova gott (jag på vänstersidan pga skrapsår på höger) och gå upp tidigt imorgon för att kunna carpa carpet så stor del av dagen som möjligt. Vi ska försöka hyra cyklar! Och ska det bli pannkaka till frukost imorgon?!?! To be continued hörrni. Så spännande!!!