Ungefär klockan 20.33 igår kväll däckade jag i vår myggnätstäckta säng. Jag skulle för övrigt behöva en hel myggnätsdräkt eftersom myggen älskar mitt saftiga blod så mycket att jag anar att folk ibland bjuder mig på sommarfester bara för att alla andra gäster ska slippa bli myggbitna.

Hur som helst, det här är ju inte en berättelse om de tre myggbett jag fick på två minuter när jag råkade slappna av utanför vårt hus igår kväll utan om vad vi gjort idag!

Vi vaknade klockan kvart i åtta av det ilskna mobilalarmet som sade ”Ni har en dagsutflykt att åka på för faaan!”

Efter en frukost i hotellets restaurang blev vi upplockade av en av de 30 bilarna som finns här på ön. Den förde oss till hamnen och en båt som skulle ta oss till Praslin, en närliggande ö. Därav rubriken, för jag är vitsig. Yrsa var jätteglad över att få åka båt igen efter gårdagens kräkfest.

Det gick däremot mycket mer smärtfritt idag.

På Praslin blev vi upplockade av vår guide för dagen som tog oss till Valleé de Mai, en world heritage site där världens största nötter finns. Bland annat. Där strosade vi i en timme och lärde oss om palmer och sånt. Mycket trevligt. Det går dessutom lite rykten på stan att den här parken är platsen där Edens lustgård låg. Några bilder finns dock inte för de är på vår riktiga kamera och vi har ingen dator med oss.

Efter parkturen åkte vi runt lite på ön innan vi åkte till Anse Lazio för lite lunch. Där fanns också några jättesköldpaddor som vi hälsade på.

Jag frestade den största av dem med en puss

och Yrsa trodde att den blev så glad av det så den ville pussa henne också.

Men så vände hon sig om och insåg att han inte alls hade siktet inställt på henne.

Det var ett hårt slag för Yrsa, som till råga på allt fick syn på hans penis. Den såg ut som en stor tunga och hon kommer för alltid vara ärrad av den synen.

För att tvätta bort bilden av sköldpaddsälskoget ur hennes ögon gick vi ner till stranden som anses vara en av världens vackraste, och det kan vi tveklöst hålla med om.

Så vacker att jag kom av mig när jag fortsatte prata om sköldpaddans pillesnopptunga.

”Bada bara och håll käften, så här!” sade Yrsa och visade hur man gjorde.

Nu är vi tillbaka på hotellet och väntar på middagen. Hit kördes vi från båtkajen i en bil som var klädd med blommor och vackra band eftersom den skulle användas vid ett bröllop senare, så vi låtsades att vi var nygifta.

Hörs nån annan gång!

2 comments on “Vänsterpraslin’”